CINTA Mereka

Dalam bercinta aku hanya ada 4 tahun pengalaman, 
dalam menyepi dan menyendiri pula
 aku hanya ada 2 tahun pengalaman...
Terasa aku akan perbezaan perasaan selama ini..
Terasa aku akan kehilangan yang dinamakan CINTA..
Tapi bagi aku, setelah aku menyendiri selama 2 tahun itu.. 
Baru aku rasakan bahwa smua itu belum amat penting
 bagi aku untuk teruskan phubungan yg dinamakan cinta...
Benar2 masih terasa sakit hati ini..
Sakit disbbkan apa? 
Aku sendiri masih belum mengerti akan perasaan ku..
Benar kata segelintir org
 “jgn sibuk nk bcinta..blaja dulu”
Dulu masa org bagitau aku mcm tu.. Aku jwb..... 
“elehh..sibuk nak masuk campo hal org..
suka ti org laa nk dok bcinta..kau sibuk pasal?” 
Kini baru aku sedikit faham knpa org suka cakap cmtu.. 
Yelaaa mereka dulu dah merasa garam sblm aku..
 Tu laa dulu tak juga aku fikir cmtu.. 
Sukati aku je nk dok mengata org balik..
Kini benar2 aku menyesal mghabiskan smua pngorbanan ku dlm bercinta..
Padahal ada bnda yg lebih penting dpd bercinta.. 
Iaitu PELAJARAN..
Knpa? 
Kerna hnya dengan itu kita boleh 
bggakan diri kita dgn mak bapak kita..
Hanya dgn berjaya dgn apa yg kita pelajari 
sudah cukup memadai 
bagi aku utk melihat mereka bhgia dan terasa dihargai 
dgn stiap pgorbanan dlm belajar..
Kini byk yg sibuk nak bcinta and
sibuk nk bhgiakan hati psgn masing2..
Padahal cinta pertama kita adalah IBU BAPA kita..

"Cinta itu ada yg masih kita miliki
Tapi tidak kita hiraukan..
Kerna kita terlalu mengagungkan cinta yang
belum pasti kepastiannya untuk kita miliki
dihati selamanya..
Cinta yg kita miliki kini merupakan
 tulang belakang kejayaan kita..
Tetapi kita terlalu agungkan cinta yg lain..
Cintailah pada apa yg masih kita miliki kini 
kerna mereka tiada gantinya..
Abah Mak
Ayah Ibu
Bapa Mama
Ayahanda Bonda
Itulah gelarannya cinta hati 
yang kita masih miliki kini..
Hargailah cinta itu 
selagi kita masih punya cinta mereka".


Comments

Popular posts from this blog

Aku yang tak layak

N.O.T.H.I.N.G ?

Nothing much to say .