Hormat Cikgu

Ermm..
Biasanya nak mun jalan gn mak ku eh..
Salu jak ny akan mdh “anak murid mak dolok yo”
Tapiii nak..
Nak salu d temu nya ehh nak cdak lawa lawa..
Yarabbi..
Asa nak ku numpah aik jak gei cdak koh..
*aso cito Korea. Hahha*
Yalaaa.. dolok masa skolah bukan main gik rapat gn mak ku..
Elehhh..
Mun rapat gn mak aku pun tegal mata merit..
Tegal mok markah hacak..
Yer sak inan.. muko ko diat..
Kadang nak sian juak nga dak cikgu eh nego bekas anak murid nya, tapi bekas anak murid ny ya layan sik melayan jak dak cikgu cdak koh..
Eran juak ti ku..
Pa coba ko ingat oh..
Dolok mati mati jak merayu ngan cikgu
“aih cikgu alang alang markah ya..tambah ikit jak lok cikgu”
“aih cikgu saya mok tugas gn nya..boleh sik”
“sorry cikgu sikpat saya turun petang kelak..kelak saya ganti hari lain”
Gne gne alasan tkrg gn cikgu yg bait kdak mak aku ya, gik maok nya nak nolong..
Sebab apa.?
Nya sik maok ada anak murid kurang ajar..
Ny sik maok ada anak murid nak berani ilak melawan cikgu nya..
Tapi bila dah bjaya di luar..
Bertemu sia situk, adedehh… muka cikgu mok senyum gn nya pun nya dah sik toleh gik koh..
Eran juak ti ku miak kinek oh..
Cikgu ehh xda nya nego tkrg lua nun mintak duit tkrg..
Senyum n btyk khbr kejayaan jak bah..
Nisik juak mtak duit koh..
Susah ilak ka nk bterima kasih gn dak cikgu tkrg yg nk btyk khbr tkrg oh?
Boh cmya..
Boh lawa ilak..
Cikgu tuk hambaNya juak bah..
Jaik ne mulut cikgu hukum kita dolok dolok..
Cdak juak ntam kita bjaya kinek..
Yg selebihnya usaha kita pun la..
Tapi yala..
Sikda cikgu sapa la dirik kita..
Salam ihsan dari anak cikgu …

Comments

Popular posts from this blog

Aku yang tak layak

N.O.T.H.I.N.G ?

Nothing much to say .