HATIKU MENANGIS......

Hatiku menangis.?
Ya hati ku menangis..
Aku menangis akan kerna apa yg telah terjadi pada apa yang dinamakan kebahagiaan..
Dulu pernah aku bahagia..
Itu dulu…
Dulunya aku bahagia saat aku kenal cinta pada umurku 14 tahun..
Ku kenali dirinya sebagai adik agkt..
Kerna masa itu aku tak ingin utk bercinta..
Tapi perkenalan sbgai adik agkt itu akhirnya melekat jua sbgai psgn yg bercinta ..
Akan tetapi, prkenalan itu terputus pada umurku 15 tahun kerna cinta itu dikhianati..
Katanya dia sunyi, dia sepi jadinya dia mencari yg lain..
Aku terpksa akur..aku diam dan tak berbuat apa demi cinta itu, aku hanya biarkan dan aku berlalu pergi dari hubngn itu..
Dan pada umurku 15tahun itu jua, aku  seorang yg periang org nya menjadi pendiam dsbbkan hati ku telah menangis..
Dan perbuatan ku itu telah ketahuan oleh seorang laki laki non muslim yg sekelas dgn ku..
Katanya AKU hilang..jadi dia ingin menjadi AKU..
Dia menjadi AKU dengan mewujudkan suasana sakat menyakat..
Ya, aku penyakat orangnya, tapi aku telah jadi pendiam dsbbkan cinta ku telah dikhianati..
Sejak kejadian itu, Boy (bukan nama sebenar), telah jatuh cinta padaku..
Tapi tetap jua aku tidak terima cinta itu kerna ku takut disakiti lagi..
Dan ternyata benar sangkaan ku..
Cinta itu telah mengatakan AKU sebgai PERAMPAS..
Ya Allah.. hatiku menangis sekali lagi..
Insan yg menyatakan cinta padaku akhirnya tewas menyintai yg lain dalam diam..
Kejadian yg sama seperti ini juga berlarutan ketika umurku 17tahun..
Aku seorang senior masa itu..
Dan yg menyintaiku itu umurnya 15tahun..
Cinta kami bermula 2011..
Aku dan dia sama sama mempunyai ujian yg penting dalam kamus kehidupan kami..
Aku SPM, dia PMR..
Perkenalan kami terhenti kerna ingin focus pada ujian itu…
Tapi aku tidak dapat mendiamkan diri..
Aku terlalu syg dan cinta pada dirinya hingga mbuatkan aku lalai dalam percintaan itu..
Lalai yg telah mmbuatkan kptsn SPM aku tak seberapa indah spt yg lain..
Wlpn kptsn itu tak indah.. hbgn kami bkekalan shingga aku mjejakkan kaki utk smbung ke kolej medical … Tapi setelah aku masok setahun belajar dalam bidang medical itu, si dia turut mengkhianati cinta yg telah dijaga selama empat tahun (2011-2015)..
Sekali lagi hati ku menangis.. Hatiku menangis selama 2 tahun..
Hatiku telah hilang kepercayaan pada insan bergelar lelaki..
Adapun yg datang mengisi kekosongan hatiku semasa 2 tahun menyendiri itu, kejadiannya tetap sama..
AKU DIKHIANATI..
Semenjak itu, setiap apa pun perkenalan, akan aku nyatakan sebagai KITA KAWAN..
Dan 2017 ini, perkenalan yg mmbuatkan aku hampir mengikatkan tali pertunangan telah aku putuskan kerana aku benar benar terasa hilangnya akan kepercayaan pada LELAKI..
Kerna sebelum dia membawa aku berjumpa keluarganya, dia sbnrnya telah pun mmpunyai insan yg menyintai dirinya lebih dari  diriku yg baru ingin bjinak lagi akan namanya cinta dan dicintaii..
Sepanjang perkenalan untuk menerima lagi rasanya hati dicintai itu, aku putuskan untuk pergi kerna ku bersimpati akan apa yg telah terjadi pada Irma (bukan nama sbnr) ..
Aku tak ingin menjadi pengkhianat sdgkan aku beberapa kali telah berada dlm situasi itu..
Aku putuskan segala hbgn ku dengan BAKAL TUNANG ku itu..
Kerna ku tak ingin dirinya menjadi pengkhianat cinta ..
Dan sekarang hatiku benar benar menangis..
Menangis kerna terlalu sakit akan dikhianati diri ini..
Kini, aku memilih untuk menyendiri dan menyepi..
Dan aku juga pilih untuk berbahagia bersama kawan kawan yg ada dalam kamus kehidupan ku ini wlpn aku juga turut kehilangan kawan yg aku sayangi since 2001-2014 ..
Mereka telah teruskan pjuangan hidup tanpa aku disisi mereka..
Tapi apa pun, terima kasih kerna pernh menjadi kawan kpd hati ini…





Comments

Popular posts from this blog

Aku yang tak layak

N.O.T.H.I.N.G ?

Nothing much to say .